Rozwój edukacji online i moc webinarów w biznesie

Od lat dziewięćdziesiątych XX wieku obserwujemy dynamiczny rozwój edukacji internetowej, który przejawia się we wzroście dostępności zasobów e-learningowych, rozwijaniu nowych technologii edukacyjnych oraz organizowaniu webinarów. Te ostatnie odgrywają kluczową rolę w edukacji i marketingu, umożliwiając firmom szerzenie wiedzy o swoich produktach i jednoczesne budowanie wizerunku eksperta w branży. Dlaczego?

Skuteczność i popularność webinarów

Wzrost popularności webinarów, szczególnie widoczny w czasie pandemii COVID-19, skłonił wielu do zastanowienia się nad ich efektywnością pod kątem edukacji. Choć pomimo upływu lat nadal pojawiają się głosy sceptyczne, to badania i statystyki konsekwentnie potwierdzają, że edukacja online przynosi wiele korzyści. Tak oto badacz Karl Gegenfurtner przez lata analizował korelację między webinarową formą nauki a osiągnięciami uczestników badania, wskazując cechy, tj. dostępność materiałów, bezpłatność i optymalny czas trwania poniżej 60 minut, jako czynniki zwiększające skuteczność takich sesji.

W Polsce potwierdzają to raporty, które przeprowadzono w trakcie pandemii. Według nich nauczyciele i uczniowie z entuzjazmem przyjęli nauczanie online. Ponadto 30% nauczycieli zauważyło, że nie ma konieczności powtarzania materiału przekazanego zdalnie.

Wszystko rozpoczęła pandemia

Pandemia wymusiła na przedsiębiorstwach i sektorze edukacyjnym szybką adaptację do nowych technologii. To oczywiście początkowo stanowiło wyzwanie, szczególnie dla firm nieprzygotowanych na takie zmiany, jednak z czasem konieczność samorozwoju i utrzymania relacji międzyludzkich przyczyniła się do znacznego wzrostu liczby webinarów w Polsce. W ostatnich latach ich liczba zwiększyła się o ponad 1000%, plasując kraj w czołówce europejskich statystyk. Webinary od Anegis dotyczące najnowszych technologii Microsoft dostępne są pod linkiem: https://www.anegis.com/pl/wydarzenia

Zalety i zastosowania webinarów

Webinary nie tylko dają możliwość wykorzystania nowych narzędzi i metod edukacyjnych, ale także ułatwiają cały proces przygotowań. Są one wykorzystywane głównie do organizacji kursów, szkoleń, prezentacji produktów i szkoleń wewnętrznych. Ponadto stały się platformą dla działań PR-owych, sprzedażowych i marketingowych, gdzie firmy mogą edukować potencjalnych klientów i budować swój wizerunek.

Webinary, jako narzędzie zdalnej edukacji, okazały się efektywne, atrakcyjne i interesujące, co potwierdzają statystyki wskazujące, że 80% respondentów kontynuuje po pandemii tę formę edukacji.

Organizacje takie jak Anegis regularnie oferują bezpłatne webinary, które omawiają tematykę najnowszych technologii. Takie inicjatywy są odpowiedzią na rosnące zainteresowanie zdalnymi formami edukacji i wiedzy, umożliwiając uczestnikom rozwój w komfortowych warunkach ich własnych domów. Poznaj firmę sprawdzając odnośnik: https://www.anegis.com/

[1] Raport ClickMeeting, 2020 rok

[2] Ebner, C. i Gegenfurtner, A. (2019). Uczenie się i satysfakcja z webinarów, szkoleń online i bezpośrednich: metaanaliza. In Frontiers in Education (tom 4, s. 92). Granice.

[3] Gegenfurtner, A., Zitt, A. i Ebner, C. (2020). Ocena szkolenia opartego na seminarium internetowym: badanie metod mieszanych dotyczących reakcji uczestników na cyfrowe konferencje internetowe. International Journal of Training and Development , 24 (1), 5-21.

[4] Centrum Cyfrowe (2020). Edukacja zdalna w czasie pandemii. Raport z badań. Kwiecień 2020., Dostęp 21.06.2020 https://centrumcyfrowe.pl/edukacja-zdalna/

 

Artykuł sponsorowany