Font, czcionka, typografia – jakie ma znaczenie w projektach materiałów reklamowych?

Odpowiednie kroje czcionek w projektach graficznych przygotowywanych do druku mają kluczowe znaczenie w odniesieniu do skuteczności przekazu reklamowego. Kiedy odpowiednio wybierzemy font do materiałów marketingowych, np. ulotek, wizytówek czy banerów wielkoformatowych, wtedy czytelniejszy będzie przekaz. A odbiorca z większym prawdopodobieństwem uważnie przeczyta hasła reklamowe i istotne informacje. Poznaj różnice między czcionką a fontem i dowiedz się, jakie są popularne kroje pisma stosowane w materiałach reklamowych do druku.

Materiały reklamowe do druku – jaka typografia będzie odpowiednia?

W trakcie projektowania przejrzystych materiałów reklamowych do wydruku zalecamy stosowanie typografii o jednolitej wielkości fontów, odstępach pomiędzy literami oraz w obrębie jednego stylu. Przykładowo: jeśli hasło reklamowe zostało przygotowane fontem bezszeryfowym, w pozostałych tekstach, np. na ulotce stosujemy też font bezszeryfowy.

Potrzebujesz więcej informacji na temat typografii stosowanej w projektowaniu materiałów na potrzeby kampanii reklamowych? Zobacz: https://www.drukarniaonline.pl/page/typografia-czym-jest-i-jakie-ma-znaczenie.

Font a czcionka – czym się różnią?

Pomiędzy fontem a czcionką występują różnice, choć niewielkie, to jednak warto je poznać przed rozpoczęciem projektowania materiałów do wydruku. Czcionka to zestaw znaków (litery, cyfry oraz znaki interpunkcyjne), które są używane do wydruku tekstu. Dawniej pojęcie czcionki odnosiło się do standardowych metod drukarskich, gdzie „czcionka” była fizycznym elementem potrzebnym do druku.

Na ten moment wyróżniamy dwa popularne kroje czcionek:

  • Szeryfowe – tutaj zauważalne są ozdobne zakończenia na końcach liter, które dodają nieco elegancji i powagi przygotowanym tekstom.
  • Bezszeryfowe – w tym przypadku nie zauważymy ozdobnych elementów na literach i znakach, natomiast sam tekst będzie bardziej techniczny, przejrzysty i czytelniejszy dla odbiorcy.

Skupmy się teraz na pojęciu fontu. To powiązane zagadnienie z czcionką, ale różni się tym, że jest to plik cyfrowy (najczęściej w formacie TTF lub OTF), który można wykorzystać podczas projektowania materiałów reklamowych na komputerze.

Podsumowując: o czcionce mówimy w odniesieniu do różnych stylów i wariantów samej czcionki, natomiast font to konkretne warianty, np. pogrubienia i kursywy stosowane w projektowaniu.

Estetyka i czytelność materiałów marketingowych – jakie błędy popełniamy w trakcie projektowania?

Najczęstsze błędy podczas tworzenia projektów materiałów marketingowych do wydruku (oczywiście te powiązane z typografią) to: nieprawidłowo dobrane kroje pisma, które do siebie nie pasują lub są nieczytelne, brak formatowania tekstu oraz zbyt duża różnorodność fontów zastosowanych w obrębie jednego projektu.

 

Artykuł sponsorowany